Το Gran Prix της Monza ήταν ένας από τους πιο ομολογουμένως ανατρεπτικούς αγώνες των τελευταίων ετών με μονομαχίες, ποινές, ατυχήματα και πολλά συμβάντα.

Η εκκίνηση για τις δύο McLaren ήταν εκπληκτική, ο Bottas είχε επαφή στην
πρώτη στροφή με τον Norris και έτσι ο Φιλανδός έπεσε στην 6η θέση στον 2ο γύρο. Οι χαμένοι της εκκίνησης ήταν ο Albon χάνοντας 6 θέσεις έπειτα από την επαφή που είχε με τον Gasly στην 1η στροφή και ο Magnussen που βρέθηκε τελευταίος.

Στον 5ο γύρο ο Hamilton ηταν μπροστά από τον Sainz και τον Norris οι οποίοι βρίσκονταν στην 2η και 3η θέση, την ίδια ώρα ο Vettel θα εγκαταλείψει στον 7ο γύρο λόγο προβλήματος στα φρένα.

Στον 15ο γύρο η μάχη συνεχιζοταν για τις θέσεις που οδηγούν στο top5 με τους Perez, Ricciardo, Bottas και Verstappen να βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας από τον άλλον.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στον 20ο γύρο λόγο της εγκατάλειψης του Magnussen, δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να πραγματοποιήσουν το πρώτο τους pit stop. Το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξε όλη την ροή του αγώνα με τους οδηγούς που έκαναν pit stop στην αρχή να είναι στις πρώτες σειρές της κατάταξης.

Ένα γύρο μετά την επανεκκίνηση του αγώνα είχαμε ξανά την εμφάνιση του
αυτοκινήτου ασφαλείας, εξαιτίας του ατυχήματος που είχε ο Leclerc στην έξοδο της Parabolica με τον αγώνα να σταματάει λόγο τις δυσκολίας που είχε το σημείο ,για να απομακρύνει το αυτοκίνητο.

Μέσα σε αυτήν την κατασταση είχαμε και Stop/Go ποινή 10 δευτερολέπτων για τους Hamilton και Giovinazzi γιατί μπήκαν στα pit την ώρα που η είσοδος του pit lane ήταν κλειστή.

Μετά την επανεκκίνηση του αγώνα τα μονοθέσια βρέθηκαν στην γραμμή
εκκίνησης με τον Stroll στην 2η θέση και τον Gasly στην 3η θέση, και τις δύο Alfa Romeo να βρίσκονται στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Ο Hamilton εκκινούσε από την 1η θέση αλλά έπρεπε να εκτίσει την ποινή του και έτσι επεσε στην 17η θέση.

Έπειτα από όλα αυτά τα στον 30ο γύρο προηγούνταν ο Gasly με δεύτερο τον
Raikkonen και τρίτο τον Sainz καθώς ο Giovinazzi μπήκε στα pit για να εκτίσει την ποινή του.

15 γύρους πριν το τέλος ο Hamilton προσπάθησε να καλύψει την διαφορά από τα υπόλοιπα μονοθέσια με την Mercedes να έχει έναν εκπληκτικό ρυθμό και να είναι σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Albon με την Red Bull.

Οι δύο Renault με δέκα γύρους να απομένουν πέρασαν τον Raikkonen ο οποίος έπεσε στην 9η θέση και ακολουθούσαν τον Bottas ο οποίος βρισκόταν σταθερά στην 5η θέση.

Έτσι στους τελευταίους γύρους δεν άλλαξε κάτι ο Gasly πήρε μία ανέλπιστη νίκη στην Monza, με τον Sainz 2ο και τον Stroll στην 3η, ο Norris με την άλλη McLaren τερμάτισε στην 4η θέση και ο Bottas να ακολουθεί στην 5η.